Завантажити книгу Вступ до об'єктно-орієнтованого програмування / Львов М.С., Співаковський О.В.
У даному посібнику в систематичному вигляді викладаються основи об'єктно-орієнтованого програмування, об'єктно-орієнтовані засоби мови системи програмування Borland Pascal і техніка їх використання. Також наведено велику кількість навчальних прикладів та вправ.
Розгалуження (умови) у Delphi. Частина 1.
У своїй діяльності людині часто доводиться аналізувати різноманітні ситуації, умови і залежно від них приймати ті чи інші рішення. В мовах програмування для цього використовують команду розгалуження. Команда розгалуження в залежності від виконання або невиконання деякої умови здійснює виконання однієї або другої групи команд.
Системне програмування у Windows з прикладами на Delphi / Коноваленко І.В., Федорів П.С.
Навчальний посібник присвячений питанням розробки прикладних програм з використанням інтерфейсу прикладного програмування (API) операційних систем Microsoft Windows. Основна увага зосереджена на базових системних компонентах, таких як процеси та потоки, файловий ввід/ вивід, взаємодія між процесами, віртуальна пам'ять, синхронізація, служби, захист об'єктів тощо. Матеріал посібника супроводжується значною кількістю програмних прикладів мовою Delphi, що суттєво спрощує його розуміння.
Створення малюнків (графічних примітивів) в середовищі Delphi
Методи викреслювання графічних примітивів
Будь-яка картинка, креслення, схема можуть розглядатися як сукупність графічних примітивів: крапок, ліній, кіл, дуг і ін. Таким чином, для того, щоб на екрані з'явилася потрібна картинка, програма повинна забезпечити викреслювання (вивід) графічних примітивів, що становлять цю картинку.
Викреслювання графічних примітивів на поверхні компоненту (форми або області виведення ілюстрації) здійснюється за рахунок відповідних методів до властивості Canvas цього компоненту.
Графічні елементи управління у Delphi
Delphi дозволяє програмісту розробляти програми, які можуть виводити графіку: схеми, креслення, ілюстрації.
Програма виводить графіку на поверхню об'єкту (форми або компоненту Image). Поверхні об'єкту відповідає властивість canvas. Для того, щоб вивести на поверхню об'єкту графічний елемент (пряму лінію, коло, прямокутник і т. д.), необхідно застосувати до властивості canvas цього об'єкту відповідний метод. Наприклад, інструкція Form1.Canvas.Rectangle (10,10,100,100) викреслює у вікні програми прямокутник.